+(36) 70 455-6631 optika@zalkaoptika.hu

RayBan logo
A Zalka Optikába megérkeztek a Ray-Ban napszemüvegek. A Ray-Ban történelme összefonódott a napszemüvegek történelmével. Sok szempontból fontos a márka, hiszen amellett, hogy máig is az egyik legmeghatározóbb és legnépszerűbb brand, rengeteg újítást köszönhetünk neki.
A márkát a Bausch&Lomb cég hozta létre 1936-ban hosszú kutatómunka után az amerikai hadsereg kérésére. A kérésük az volt, hogy a pilóták erős napsütésben akár a felhők felett is letudják olvasni a repülőgép műszereit, a lehető legtisztábban lássák egymást és az ellenség repülőgépeit. Napszemüveg nélkül fejfájásra, hányingerre is panaszkodta k a pilóták. A 8 év fejlesztő munka soknak tűnik, de akkoriban a napszemüveg nem létező fogalom volt, gyakorlatilag a nulláról kezdték a fejlesztést. Ennek köszönhetően jött létre első ragyogásgátló, UV fényeket is megszűrni képes fémkeretes darab, és innentől kezdve már nem volt megállás!
Így született meg a Ray-Ban Aviator, amit először Douglas MacArthur tábornok viselt – a márka első arca, ő tette népszerűvé.

Douglas MacArthur Ray Ban Aviator napszemüvegben

1939. piacra dobták az Ray-Ban Outdoorsman formát. Itt a pilóta forma megmaradt és egy műanyag homloktámasz került a keret tetejére. Vadászoknak, horgászok ajánlották ezt a keretet.

1940. a színátmenetes lencse volt az újdonság. Előnye, hogy alul világosabb volt a lencse így a műszerfalon a kijelzőket tisztábban lehetett leolvasni.

1942. G-15 üveg lencse bevezetése, ami a mai napig is kapható. A lencse etalonnak számít a mai napig a napszemüveg lencsék között.

1952. Elkészült a 2. klasszikus, a Ray-Ban Wayfarer forma, amely szakítva a hagyományokkal teljesen műanyagból készült. Külön érdekesség az, hogy elsősorban a férfiakat akarta kiszolgálni addig még nem számolva a nők körében tanúsított rendkívüli népszerűséggel! Hamar népszerű lett köszönhetően James Dean 1955-ben bemutatott Rebel Without a Cause című filmjének. A hatvanas években minden érdemes művész csakis kizárólag Wayfarert volt hajlandó viselni.

A Ray Ban napszemüvegek sikerét nagyban meghatározta az, hogy rengeteg hollywoodi filmben szerepelt. Így státusz szimbólummá vált. Itt lett egyértelmű, hogy a szemüveg/napszemüveg öltöztet. Karakteressé teszi viselőjét.

1965-ben megjelent a Ray-Ban Olympian (Peter Fonda viselte az Easy Rider c. filmben.)
1968-ban a Ra- Ban Balorama debütált (Harry Callahan rendőr viselt a Magnum Force filmben.)
1997-ben bemutatott Man in Black c. filmben a Ray-Ban Predator 2 napszemüveget viselte Will Smith és Tomy Lee Jones

A Ray Ban rengeteg új, máig kapható modellt alkotott a teljesség igénye nélkül : Justin, Clubmaster, Caravan, New Wayfarer, Jackie Ohh, Erika, Round, Andy.

A keretek anyaga változó: sárgaréz ötvözet, szálcsiszolt saválló, titanium, carbon és a műanyag legújabb keverékei.

A lencsék 100 % UV védelme miatt teljesen biztonságosak, strapabíróak, hiszen eredetileg a katonaság szolgálatára lettek megalkotva. A barnás lencsék a fény mindössze 15%-át engedik át. Erősen kontrasztos látást biztosít, mivel kiszűri a kék fényeket. A G15 lencsék, amely inkább szürkés zöld színűek: kevésbé kontrasztos, de annál természetesebb látást eredményeznek. Ezeken kívül külön kategóriát képeznek a polarizált lencséik, amelyek elsősorban a kültéri sportokat űzők kedvencei, illetve autóvezetéshez kiválóak. A polarizált lencsék nem engedik át a tükröződő felületekről visszaverődő, vakító fényt, megkönnyítve így például a napfényben való vezetést is. Színátmenetes lencséik is sok pozitívummal rendelkeznek: amellett, hogy divatosak, könnyebb bennük alkalmazkodni a külvilág változásaihoz.

Aki teheti próbáljon fel egy Ray-Ban napszemüveget és érezni/látni fogja a különbséget!

A Ray-Ban napszemüvegeket bárki kedvére kedvére válogathat üzletünkben, vagy webáruházunkban: Ray-Ban napszemüvegek a szemuvegkeret.com-on.

Egy kis ízelítő: